Derkenar; şiir, şair ve anlam arayışları üzerine kapsamlı bir dosyayla şiirin doğru anlaşılmasının kapılarını aralıyor. Yakup Altıyaprak "İkinci Yeni içinde bir yalnız şair: Sezai Karakoç" yazısıyla usta şairin şiirindeki yalnızlık imgesi altına saklanmış haritanın peşine düşüyor.
1980 dönemi ve sonrası için "Biz yenilginin şiirini yazdık. Artık bu bitmeli!" diyerek söyleşinin başından sonuna kadar çok samimi itiraflarda bulunan Haydar Ergülen, okuyucuya son aylarda çok tartışılan '80 şiiri ve sonrası ile ilgili ışık tutuyor. Darbelerden sonra şekillenen şiir ortamını ve doksanlı yıllara nasıl gelindiğini anlatan Haydar Ergülen, son kitabı "Keder Gibi Ödünç"ün çıkmasından heyecan duymadığını, belki de heyecan duyulacak bir şey yapmadığını söylüyor.
Alper Gencer "Yardım et de göreyim" başlıklı yazısında Eduarda Galeano'nun bir hikâyesinden yola çıkarak Edip Cansever'in özellikle "Ben Ruhi Bey Nasılım" şiirinden, ünlü Alman şair Hölderlin ve Martin Heidegger gibi isimler üzerinden şiirin anlam arayışı üzerine okuyucuya "öz" bir yazı okutuyor.
Seyfullah Aslan "Şiirin haritası" isimli yazısında klasik şiirden modern şiire anlayış farkı, şiirin günümüzde varolan iletişim araçlarından farklı bir yere konumlanmasıyla, Modern şiiri kuran İkinci Yeninin yaptıklarından ve doğal olanın dışında olması gereken sanatın, şiirin anlamı üzerine son derece dikkat çekici bir yazı sunuyor.
Murat Çeşme "Edip Cansever şiirinde ölüm" başlıklı yazısında, Cansever'in "Ben Ruhi Bey nasılım" isimli şiirinden yola çıkarak şairin "sonsuzluğa varış, sonsuz oluş ve böylece insanların bütün (maddi-manevi) sorunlarından kurtuluşu" ekseninde şairin anlam arayışıyla ilgili okuyucuyu bilgilendiriyor.
Bahadır Cüneyt "Şiiriyorum, öyleyse varım galiba" diyor. Şiirler, şairler ve bunların nasıl anlamlandırılması gerektiğini, insanların şiire ne kadar değer verdiğini ortaya koyuyor.
Ümit Aksoy "Şiir ve gerçeklik" başlıklı yazısında Özdemir İnce'nin poetikasından hareketle kısa bir marksizim eleştirisi yaparak toplumcu-gerçekçi bir şair olan Özdemir İnce şiirinin düşünsel pozisyonu ve İkinci Yeni'ye karşı takındığı tavır, karşı duruş üzerine geniş içerikli bir değerlendirme sunuyor.
"Cemal Süreya'da biçim ve öz" başlığı altında usta şair Süreya'nın anlam arayışları ve şiirindeki biçimle ilgili yazısıyla Atanur Memiş, Cemal Süreya yazılarına kaldığı yerden devam ediyor.
Hüseyin Akın, "Kirletilmiş ölümler kitabı" başlıklı yazısında şair Selçuk Küpçük'ü ele alıyor. Hüseyin Akın Selçuk Küpçük'ü Kum Yazıları isimli underground edebiyat dergisinde şiirlerinin yayınlanması sürecinden sonra; ortada yüzünü hiç saklamadan çektirdiği boy resmi var artık, diyerek şairin Kirletilmiş Ölümler Kitabı adlı şiir kitabına geçiş yapıyor.
Osman Toprak, dil yazılarına bundan sonra Derkenar'da devam edecek. İlk yazısıyla dil-mantık ilişkisini konu ediyor.
Bu sayının şairleri: İbrahim Tenekeci, Cafer Keklikçi, F. Zehra Kalkan, Alper Gencer, Mustafa Akar, Furkan Çalışkan, Yasin Onat, Esra Elönü, Ekrem Yazıcı, Fatih Karataş, Ömer Aksay, Faruk Dursun, Mehmet Şah Erincik, E. E. Cummings (Çeviren: Nurullah Koltaş)
Bu sayının öykücüleri: Kâmil Yeşil, Mustafa Uysal, Fatma Peşken, Aynur Kulak, Şerafettin Yılmaz
Derkenar, 11. sayısıyla birlikte aylık yayına başlıyor. Derkenar ekibi, edebiyat dünyasına hareket getirmek adına atılan bu adımın yazarlara ve okuyuculara daha dinç kalma imkânı vereceğini düşünüyor.