"Günümüz şiirindeki sasılığa uğramadan" yoluna devam eden Kökler "her sayısıyla günümüz şiirinin odağı olmak" hedefine emin adımlarla ilerliyor. Kökler'in üçüncü sayısında Murat Güzel, Ali K. Metin, Murat Menteş, İbrahim Demirci, Mustafa Celep, Serkan Işın, Ali Sali, Ali Celep, Alişan Demirci, Cafer Keklikçi, Osman Özbahçe, Şenol Korkut, Mehmet Çağatay, Mehmet Aycı, Mehmet Solak, Vural Kaya, Hakkı Çınar'ın şiirleri yer alıyor. Bu sayının hikâyecileriyse Abdullah Harmancı ve Mehmet Harmancı.
İki Zihinliliğe Karşı
Kökler'in 3. sayısı, Murat Güzel'in kaleme aldığı, "İki Zihinliliğe Karşı" başlıklı başyazıyla açılıyor. Günümüz şiirine "iki zihinlilik"in hakim olduğunu öne süren Murat Güzel, bu durumun şiirimizde bir bütünlük sorununa yol açtığı kanısında.
Şiiri de aşan boyutlarıyla, modernleşme dönemi Türkiye'sinin temel sorunlarından biri olan "iki zihinlilik" meselesini, "geleneksel zihin" ve "modern zihin" karşılaştırması üzerinden ortaya koyan Murat Güzel, bu iki zihnin mücadelesinin günümüz şiirinin bütün yönsemelerini şüpheli hâle getirdiğini öne sürüyor. Günümüz şiirinin temelde yatan bir çelişkisini kavramaya dönük bu yazı günümüz şiirindeki "zihinsel parçalanma"yı kavramaya dönük bir çaba başlatıyor.
Türk Şiirinde 40 Yıl
2003 yılı, ilk şiiri 1963 yılında yayımlanan İsmet Özel'in Türk şiirinde 40. yılıydı. Kökler, İsmet Özel'in 40. yılını, İsmet Özel'in Çin şiirinden yaptığı dört tercümeyle selamlamış.
"Şiirimizin hiçbir değerinin göz ardı edilmesine gönlümüz razı değil" diyen Kökler, şiir yayımladıkları dönemde varlıklarını belirginleştirmiş şairlerimizden Osman Konuk, Şaban Abak, İlhami Atmaca, Hakan Albayrak, Hakan Şarkdemir, Ahmethan Yılmaz, Ayhan Kurt ve İbrahim Kiras'tan hem yeni şiirler sunuyor bizlere, hem de neden şiire ara verdiklerinin gerekçelerini. Hüseyin Atlansoy da "Devamsızlar" dosyasına bir mektubuyla katılmış. Kökler'in sayfalarında bir araya gelen şairlerimizin şiirleri kadar şiire ara verme gerekçeleri de ilgiyle okunuyor. "Devamsızlar" dosyasını Murat Menteş ve Osman Özbahçe hazırlamış.
Nurettin Topçu'nun Reha'sı
"Öteki Yazılar" başlıklı bölümde, düşünce hayatımızın dikkate değer simalarından biri olan Nurettin Topçu'nun tek romanı Reha'yla ilgili bir inceleme bulacaksınız. Bu yazıyı Nurettin Topçu'nun öğrencilerinden Prof. Dr. Muzaffer Civelek Bey kaleme almış.
Reha, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Huzur'undan önce yazılmış; fakat Huzur'dan sonra yayımlanmıştır. Sosyal-psikolojik roman örneğinin Yakup Kadri'yle Tanpınar arasında, Abdülhak Şinasi Hisar'dan daha oylumlu bir örneğini veren Topçu, aslında bunun sinyallerini hikâyelerinde de vermiştir. Ama Reha; Kiralık Konak, Fahim Bey Ve Biz ile Huzur arasında gelişen sosyal-psikolojik romanın yükselen çizgisini temsil etmesine rağmen, geç yayımlanma talihsizliğinden dolayı okuyucuyla çok sonraları buluşmuştur. Muzaffer Civelek'in bu yazısı roman tarihimiz açısından da önemli bir yazı.
Şiirin Eşiğinde
Ali K. Metin, Kökler'in daimi bölümlerinden biri olan "Şiirin Eşiğinde" başlıklı bölümde Alaeddin Özdenören'in "Aşkı Gözleriyle" adlı şiirini değerlendirmiş. Şiirin "mükemmel bir organizma" olmaya zorlanamayacağını öne süren Ali K. Metin, Alaeddin Özdenören'de şiirin "belli bir başat imge" üzerinden kurulduğunu belirterek, "Aşkı Gözleriyle" adlı şiir üzerinden Alaeddin Özdenören'de şiirin nasıl gövdeleştiğini göstermeye çalışmış.
Bir Aşk Risalesi
Düşüncenin ve sevginin temelinde özgürlük ve güven duygusu vardır, diyen Mehmet Erdoğan, "Bir Aşk Risalesi" başlıklı denemesinde "dostluğun mahiyeti"ne ışık tutuyor: "Okunmamış yeni bir kitap gibi seviyorum seni. Benim için hayatın ve dostluğun gerçek kitabısın. Yalanın, ihanetin, istismarın, menfaatçiliğin, vefasızlığın ve pişmanlığın yer almadığı bu kitaba, aynı hassasiyetlerle bağlı olmaktan mutluyum. Seni sevmekte haklıyım!"
Dergilerde Şiir
"Dergilerde Şiir" başlıklı bölümü Osman Özbahçe kaleme almış. Bu bölümde Hakkı Çınar, İbrahim Aladağ, Mehmet Ragıp Karcı, Mustafa Celep, Nilay Özer, Turgay Fişekçi, Cahit Koytak, İhsan Deniz, Mustafa Muharrem, Mustafa Aydoğan, Ali Duman, Ömer Erdem, Cevdet Karal, Bünyamin K., Suavi Kemal Yazgıç, İsmail Kılıçarslan, Fatma Çolak ve Ali Celep'in şiirleri ele alınmış.