"Değerli okuyucularımız, birinci sayımıza gösterdiğiniz sevgiyi, coşkuyu öpüp başımıza koyduk. Bize gösterdiğiniz güveni öpüp başımıza koyduk. Ne sevginizi, ne de güveninizi istismar edeceğiz. Bu sözümüzü de öpüp başımıza koyduk. KÖKLER bir kadro hareketidir. Bir kişinin, iki kişinin, üç kişinin, dört kişinin, beş kişinin, altı kişinin, yedi kişinin... omuz omuza durmasıdır, yola çıkmasıdır. Bu bir şeyin, büyük bir şeyin ilk adımıdır. Bizler çoğalmaya inanıyoruz. Birer birer çoğalmaya, ikişer ikişer çoğalmaya, üçer üçer çoğalmaya inanıyoruz. Hedefimizde seçkin bir zümre inadı vardır. Bizler bu zümrenin seçkin kişilerini ortaya çıkarmak, belirginleştirmek davası güdüyoruz," cümleleriyle başlayan KÖKLER'in ikinci sayısı çıktı.
KÖKLER'in "Küresel Emperyalizme Karşı Medeniyet Muhasebesi" adlı başyazısında Ali K. Metin, Irak işgalini emperyalizmin küreselleşme süreciyle ilişkilendirerek, bu sürece ancak belli bir medeniyet bilinciyle karşı durulabileceğini ileri sürüyor.
KÖKLER'in bu sayısında Ali K. Metin, İbrahim Demirci, Murat Menteş, Murat Güzel, Serkan Işın, Alişan Demirci, Ali Celep, Osman Özbahçe, Mustafa Celep, Vural Kaya, Cafer Keklikçi, Mehmet Solak ve Mehmet Narlı'nın şiirleri; Gökhan Özcan, Abdullah Harmancı, Yıldız Ramazanoğlu, Mehmet Harmancı ve Ahmet Sait Akçay'ın hikâyeleri bulunuyor.
MODERN ŞİİRE GEÇİŞ SÜRECİ
KÖKLER'in ikinci sayısında, "Modern Şiire Geçiş Süreci" başlıklı bir dosya başlatılmış. Dosyanın amacı, "İkinci Yeni öncesini netleştirmek," şeklinde ortaya konuluyor. Bu netliğin İkinci Yeni'yi ve günümüz şiirini konuşabilmek için yerine getirilmesi gereken ilk şart olduğu ileri sürülmekte. Bu dosya çerçevesinde üç şair ele alınıyor. Ali K. Metin "Türk Şiirinde Yahya Kemal Mirası" başlıklı yazısında Yahya Kemal üzerine ilginç bulacağınız bir bakış açısı getiriyor. Metin, Yahya Kemal'in düşüncesiyle şiiri arasında ilişkiler kurarak bu ilişkiyi modern şiir ve ideoloji bağlamında sorunsallaştırıyor. Arkasından İbrahim Demirci'nin Ahmet Hâşim'e ilişkin "Kendini Ateş Sanan Kül: Ahmet Hâşim" başlıklı yazısı gelmekte. İbrahim Demirci'nin bu yazısı; derginin "Şiirin Eşiğinde" başlığını taşıyan bölümünde yine Demirci'nin Ahmet Haşim'in "Merdiven" adlı şiirini değerlendiren müstakil bir yazısıyla daha bir bütünlük kazanıyor. Dosyanın üçüncü yazısı Osman Özbahçe'ye ait: "Nâzım Hikmet'in Şiiri".
Derginin sürekli bölümlerinden olan "Dergilerde Şiir" başlıklı bölümü Osman Özbahçe kaleme almış.
"Öteki Yazılar" başlıklı bölümde Mehmet Erdoğan'ın Sübjektif Yazılar, Ali K. Metin'in Yazıyla Solumak adlı kitapları ve Ali Haydar Haksal'ın Yitik Yaşamın Güncesi adlı romanı üzerine yazılar yer alıyor. Bu yazıları Hasan Ali Öztürk, Ali Bayram ve Ayşe Cevahir kaleme almış. Bu bölümde Ali Ömer Akbulut'un eleştiriye ilişkin bir denemesi de bulunuyor.